
У оквиру Годишњег плана рада школе планиране су активности из области спорта и Активности у циљу превенције насиља.
Недеља школског спорта организована је у периду 17.11-21.11.2014.године. Наставници физичког васпитања организовали су ФЕР-ПЛЕЈ ТУРНИР. Циљ овог турнира јесте промовисање здравог живота са стилом, подстицање правилног развоја ученика, превенција насиља и малолетничке деликвенције.
Фер-плеј турнир организован је за ученике од петог до осмог разреда и то из следећих спортских дисциплина: одбојка, фудбал и стони тенис. За млађе ученике учитељи су организовали „Трку за срећније детињство“ и полигоне. У спортским активностима учествовали су ученици из издвојених одељења и матичне школе.
Наставници који су организовали активности: В. Мићић, Д.Недић, М. Банић, Ж.Петковић, Б. Цвијић и учитељи.
Шта је фер?
Фер значи држати се договорених правила, одрећи се неправедно стечених предности, имати једнаке шансе, обзирно се понашати, поштовати свог противника у спорту и прихватити друге и другачије. Фер понашање није само угрожено у спорту, већ и у другим областина друштва.
Принципи фер-плај васпитања:
- Фер-плеј је израз људског држања које се огледа у обзирном понашању према самом себи, према другима, али и према својој околини. Фер-плеј налазимо у спорту, али и у другим областима живота.
- Фер-плеј је основа квалитетног понашања у међуљудским односима и у односима људи према околини. Апели забране или казне нису свеобухватна средства, они не делују у свим ситуацијама и не делују трајно. Потребно је да се одаберу методи који су делотворнији.
- За фер понашање потребно је да се испуне неки предуслови. Обазривост, искреност, самопоуздање, знати се носити са поразом и емпатија су предуслови за фер понашање који се морају неговати. Морално учење представља стални рад на развоју сопствене личности. Фер понашање не може да се предаје као школски предмет, али може да се доживи од стране других и може да да се научи.
- Ове способности могу да се виде у разреду у којем нема непријатељства међу ученицима, где влада отворена атмосфера и разумевање.
- Принципу успеха који је обележен такмичењем, победом и поразом мора да буде одузета оштрина. Требало би да се унапређује тимски рад, да се развија осећај за квалитет игре, да се наглашавају осећања играча.
- Није важно само оно што радимо, већ и на који начин то радимо.
- Циљ фер-плеј васпитања мора да буде и што мање ангажовање судија. Судија би требао да буде у свакоме од нас.