Reč direktora


Biti na čelu osnovne škole predstavlja veliki izazov, ali i veliku obavezu i odgovornost. Poverenje koje deca i roditelji imaju u nas i u samu školu je nešto što se ne sme izneveriti. Kako bi smo opravdali to poverenje i ove školske godine smo vredno radili i postigli određene rezultate.

Ciljevi i zadaci obrazovno-vaspitnog rada škole za školsku 2019/20. godinu utvrđeni su i operativno razrađeni Godišnjim planom rada.

Blagovremeno su izvršene sve organizacione pripreme za početak školske 2018/19. godine, izrada Godišnjeg plana rada škole i sve ostale radnje koje je bilo neophodno izvesti realizovane su kako bi se školska godina odvijala bez ikakvih problema..

Školska 2019/20. godine počela je na vreme 02.09.2019. godine. Godišnji plan rada škole kao i Izveštaj o radu i rezultatima škole u predhodnoj školskoj godini usvojeni su na sednici Školskog odbora 12.09.2019. godine.

Obrazovno-vaspitni rad realizovalo je 91 nastavnika i to: u razrednoj nastavi 32 nastavnika, u predmetnoj nastavi 59 nastavnika.

U toku letnjeg raspusta izvršene su neophodne pripreme svih školskih objekata kako bi školska godina mogla da počne na vreme.

Urađeno i generalno čišćenje škole.

Na svim ostalim objektima izvršene su neophodne popravke kako bi nastava mogla da počne na vreme i da se odvija u uslovima bezbednim za učenike i radnike škole.

Tokom ove školske 2019/2020. godine delimično su realizovani zadaci predviđeni Godišnjim planom rada škole i školskim programom. Zbog vanrednog stanja koje je uvedeno u našoj Zemlji u martu, nakon čega su škole prestale sa neposrednim radom i pređeno je na onlajn nastavu, deo aktivnosti predviđenih Godišnjim planom rada škole nije relizovan. Prema podacima iz elektronskog dnevnika i izveštaja svi časovi su u potpunosti relizovani.

Ono što nije u potpunosti realizovano su sastanci Timova, aktiva i odeljenskih veća. Sastanci nastavničkog veće organizovani su onlajn preko zajedničke viber grupe u koju su bili uključeni svi učitelji, nastavnici i stručni saradnici.

Takođe mnoge vannastavne aktivnosti planirane za drugo polugodište ove školske godine, kao što su turniri, radionice, takmičenja, humanitarne akcije i slično nisu u potpunosti realizovane.

U cilju uspešne realizacije zadataka iz Godišnjeg plana i programa rada škole, praćenje realizacije se obavljalo planski i sistematično, preko svih elemenata datih Godišnjim planom rada.

Stručno usavršavanje nastavnika i stručnih saradnika direktor je planirao u skladu sa potrebama škole i pravilima o stalnom stručnom usavršavanju i sticanju zvanja. Usklađen je i Pravilnik o stručnom usavršavanju u školi sa Novim Pravilnikom.

Tokom prvog polugodišta organizovan je jedan grupni seminar za učitelje, nastavnike, stručne saradnike i direktora škole. Seminar pod nazivom „Razvoj međupredmetnih kompetencija“ održan je u februaru. Organizator seminara je izdavačka kuća „Klet“ u saradnji sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. Ukupno trideset učesnika prisustvovalo je seminaru koji je trajao jedan dan.

Nastavnici informatike i računarstva Vladimir Šeremetov i Miroslav Vasiljević završili su Obuku za uvođenje novih nastavnih planova i programa za sedmi i osmi razred. Seminar je održan u oktobru 2019. Godine.

Takođe nastavnik informatike i računarstva prisustvovao je na Konferenciji „Škola za 21. Vek“ u organizaciji British Council i Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja u Beogradu januara 2020. Godine.

Nastavnik fizičkog i zdravstvenog vaspitanja Željko Petković učestvovao je na seminaru na Jahorini.

U decembru pet učitelja prisustvovalo je akreditovanoj tribini – Spoljašnje vrednovanje ustanove – drugi krug.

U januaru je ukupno 25 učitelja i nastavnika prisustvovalo akreditovanom stručnom skupu – „Obrazovna akademija – razvoj životnih vrednosti kod učenika i partnerskih odnosa sa njihovim roditeljima“. Svi nastavnici i učitelji koji su se prijavili pratiće četiri onlajn vebinara koje organizuje izdavačka kuća „Klet“ tokom drugog polugodišta ove školske godine.

Primetna je tendencija Ministarstva prosvete da se sve više stručno usavršavanje realizuje korišćenjem informacionih tehnologija, tako da su se naši učitelji i nastavnici prijavili na različite vebinare i onlajn seminare koji će biti organizovani u okviru Obrazovne akademije koju organizuje izdavačka kuća Klet.

U januaru ukupno 25 nastavnika i učitelja prisustvovalo je akreditovanom stručnom skupu – Obrazovna akademija – Razvoj životnih vrednosti kod učenika i partnerskog odnosa sa njihovim roditeljima.

U decembru pet učitelja prisustvovalo je akreditovanoj tribini – Spoljašnje vrednovanje ustanove – drugi krug.

Nastavnici koji imaju akreditovan seminar pod nazivom: Postupci vrednovanja u funkciji daljeg učenja, kataloški broj 542, oblast- opšta pitanja nastave, K2, P3, a autori i realizatori  su: Ljiljana Kovačević, profesor razredne nastave i pedagoški savetnik, Slavica Krstić, profesor razredne nastave i  Nela Sinđelić, dipomirani školski psiholog-pedagog realizovali su ga dva puta tokom decembra. I ove školske godine u Centru za stručno usavršavanje u Šapcu gde su polaznici bili učitelji i nastavnici šabačkih osnovnih škola i u Osnovnoj školi „Nikola Tesla“ u Dublju.

Stručni saradnici Slađana Tešić, Jovana Despotović i Ivana Teovanović prisustvovale su seminaru „Inkluzija od teorije ka praksi“ koji se organizovao u Srednjoj školi Krupanj u februaru i trajao je dva dana.

Tokom juna ukupno 28 nastavnika i učitelja naše škole završili su Obuku za realizaciju nastave orijentisane ka ishodima učenja koja je organizovana na onlajn platformi preko Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja.

Zahvaljujući učiteljici Vesni Lazarević koja je učestvovala u realizaciji obuke za nastavnike, učitelje i stručne saradnike naše škole, organizovana je obuka „Formativno ocenjivanje i njegova primena u digitalnom okruženju“. Obuka je realizovana u dva dela, prvi teorijski deo onlajn na platformi Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja i drugi praktični deo u školi, u tri grupe zbog velikog broja prijavljenih nastavnika. Tokom avgusta ukupno 60 nastavnika je uspešno završilo ovu obuku.

Pre dve godine bili smo uključeni u pilot projekat Vlade Srbije i Miistarstva prosvete za vođenje elektronskog dnevnika, što je podrazumevalo paralelno vođenje i papirnog i elektronskog dnevnika. Svi nastavnici i stručni saradnici su obučeni i uvežbani za vođenje dnevnika rada elektronskim putem. Nakon obezbeđivanja tehničke podrške i internet konekcije u svim prostorijama škole u mogućnosti smo da ovakav način evidencije primenimo od početka ove školske 2019/20. Godine.

Ove školske godine urađeni su sledeći radovi na objektima izdvojenih odeljenja koje je finansirala lokalna samouprava:

1.   Najvažniji radovi su urađeni na regulaciji reke Bogoštica čime je rešen ogroman problem koji smo imali u Matičnoj školi. U poslednjih 20 godina Matična škola je nekoliko puta poplavljena a sada je taj problem nadamo se zauvek rešen.

2.   Takođe je mnogo urađeno na uređenju mokrih čvorova, svlačionica i pomoćnih prostorija Sportske hale. Urađen je i veoma kvalitetan video nadzor u iznosu od 420.000. dinara. Takođe od velikog značaja je i led osvetljenje Spostske hale kao i asfaltiraanje parkinga oko Sportske hale.

3.   Od ogromnog značaja je i asfaltiranje fudbalskog igrališta u izdvojenom odeljenju osmorazredne škole u Krasavi kao i prilaznog puta di njih.

4. Takođe veoma bitna izmena i unapređenje organizacije rada Matične škole u Krupnju jeste učešće u projektu koje sprovodi Ministarstvo prosvete kao i saglasnost istog da naša škola pređe u režim jednosmenskog rada. Ovakav način rada škole će posebno uticati na učenike od prvog do četvrtog razreda, koji će nastavu pratiti prepodne zajedno sa starijum učenicima pa neće morati da u kasnim večernjim satimastižu do svojih kuća. Efekti ovih izmena neće toliko biti vidljivisve dok traje aktuelna epidemija

Direktor

Dragan Blagojević

image_pdfimage_print
Zoom in Regular Zoom out
decembar 2020.
P U S Č P S N
« sep    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031