Reč direktora


Biti na čelu osnovne škole predstavlja veliki izazov, ali i veliku obavezu i odgovornost. Poverenje koje deca i roditelji imaju u nas i u samu školu je nešto što se ne sme izneveriti. Kako bi smo opravdali to poverenje i prošle školske godine smo vredno radili i postigli određene rezultate.

Ciljevi i zadaci obrazovno-vaspitnog rada škole za školsku 2021/22. godinu utvrđeni su i operativno razrađeni Godišnjim planom rada.

Tokom školske 2020/2021. godine delimično su realizovani zadaci predviđeni Godišnjim planom rada škole i školskim programom. Prema podacima iz elektronskog dnevnika i izveštaja svi časovi u prvom polugodištu su u potpunosti relizovani.

Ono što nije u potpunosti realizovano su sastanci Timova, Aktiva i Odeljenskih veća. Sastanci nastavničkog veće organizovani su onlajn preko zajedničke viber grupe u koju su bili uključeni svi učitelji, nastavnici i stručni saradnici.

Takođe mnoge vannastavne aktivnosti planirane za prvo polugodište ove školske godine, kao što su turniri, radionice, takmičenja, humanitarne akcije i slično nisu u potpunosti realizovane.

U cilju uspešne realizacije zadataka iz Godišnjeg plana i programa rada škole, praćenje realizacije se obavljalo planski i sistematično, preko svih elemenata datih Godišnjim planom rada

Unapređivanje i koordinacija rada škole, praćenje i unapređivanje funkcionisanja nastave, pravovremeno angažovanje zamena odsutnih radnika, uvid u dežurstva nastavnika u cilju pojačane bezbednosti učenika, bili su sastavni deo svakodnevnih poslova.

U decembru prošle školske godine na sednici Školskog odbora usvojen je nov Razvojni plan OŠ „Borivoje Ž. Milojević“ za period od 2019. do 2024. Godine.

Stručno usavršavanje nastavnika i stručnih saradnika direktor je planirao u skladu sa potrebama škole i pravilima o stalnom stručnom usavršavanju i sticanju zvanja. Usklađen je i Pravilnik o stručnom usavršavanju u školi sa Novim Pravilnikom.

Tokom prvog polugodišta organizovan je jedan grupni seminar za učitelje, nastavnike, stručne saradnike i direktora škole u našoj školi. Seminar „Formativno ocenjivanje i njegova primena u digitalnom okruženju“ realizovan je u dva dela (prvi deo onlajn i drugi deo radionica). Ovaj seminar započet je u avgustu, ali zbog poštovanja propisanih mera učesnici su morali biti podeljeni u tri grupe. Poslednja grupa radioničarski deo seminara završila je u septembru. Organizator seminara je Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja a praktični deo seminara realizovala je učiteljica Vesna Lazarević.

Primetna je tendencija Ministarstva prosvete da se sve više stručno usavršavanje realizuje korišćenjem informacionih tehnologija, tako da su se naši učitelji i nastavnici prijavili na različite vebinare i onlajn seminare koje organizuju izdavačke kuće.

Učitelji i nastavnici naše škole tokom prvog polugodišta ove školske godine prisustvovali su velikom broju akreditovanih vebinara koji su bili organizovani od strane izdavačke kuće „Klet“, „Novi Logos“ i „Freska“.

Za sve korisnike izdanja Klet, Novi Logos i Freska pripremljeni su akreditovani program onlajn stručnih skupova. Posebna pažnja posvećena je temama koje nam zadaju poteškoće u svakodnevnom radu. Skupovi nude svim nastavnicima i učiteljima korisna predavanja o inovativnim metodama, efikasnijoj organizaciji, uspostavljanju zdrave atmosfere u učionici, prevazilaženju nesporazuma u komunikaciji sa učenicima i kolegama, vršnjačkom nasilju i još mnogo toga.

U toku ove školske godine zaposleni su se stručno usavršavali i unutar ustanove izvođenjem uglednih časova, organizacojom tematskih nastavnih dana, aktivnosti sa diskusijom i analizom (izvođenje uglednih časova, prisustvovanje sa diskusijom), ostvarivanjem projekata obrazovno-vaspitnog karaktera u ustanovi (organizovanjem tribina i izložbi radova u školi, organizovanjem odlaska učenika na izložbe i pozorišne predstave), radom sa studentima, marketingom škole (administracijom sajta). Početkom prošle školske godine uskladili smo Pravilnik o stalnom stručnom usavršavanju unutar ustanove u našoj školi sa važećim zakonima.

Pre dve godine bili smo uključeni u pilot projekat Vlade Srbije i Miistarstva prosvete za vođenje elektronskog dnevnika, što je podrazumevalo paralelno vođenje i papirnog i elektronskog dnevnika. Svi nastavnici i stručni saradnici su obučeni i uvežbani za vođenje dnevnika rada elektronskim putem. Nakon obezbeđivanja tehničke podrške i internet konekcije u svim prostorijama škole u mogućnosti smo da ovakav način evidencije primenjujemo od početka školske 2019/20. Godine.

Učenički parlament u našoj školi formiran je tokom septembra 2020. godine, čine po dva predstavnika odeljenja sedmog i osmog razreda i ukupan broj članova parlamenta je 26.  U toku prvog polugodišta 2020/21. godine Učenički parlament je  održao dve redovne sednice i realizovane su delimično sve aktivnosti predviđene programom rada.

I ove školske godine podržavamo akciju “Čep za hendikep”. U našoj školi se prikupljaju plastični čepovi koji se dalje šalju Udruženju “Čep za hendikep” u cilju pružanja pomoći osobama sa invaliditetom.

Ciljevi i zadaci obrazovno-vaspitnog rada škole za školsku 2020/21. godinu utvrđeni su i operativno razrađeni Godišnjim planom rada škole.

Blagovremeno su izvršene sve organizacione pripreme za početak školske 2020/21. godine, izrada Godišnjeg plana rada škole, izrada Operativnog plana rada škole u otežanim uslovima i sve ostale radnje koje je bilo neophodno izvesti kako bi se školska godina odvijala bez ikakvih problema uz poštovanje svih propisanih epidemioloških mera.

Školska 2020/21. godine počela je na vreme 01.09.2020. godine. Godišnji plan rada škole kao i izveštaj o radu i rezultatima škole u predhodnoj školskoj godini usvojeni su na sednici Školskog odbora 10.09.2020. godine.

Obrazovno-vaspitni rad realizovalo je 94 nastavnika i to: u razrednoj nastavi 33 nastavnika, u predmetnoj nastavi 61 nastavnika.

U toku letnjeg raspusta sredstvima lokalne samouprave asfaltirano je fudbalsko i odbojkaško igralište kao i prilaz školi u izdvojenom odeljenju u Krasavi.

Takođe završena je kapitalna investicija regulacija rečnog korita reke Bogoštice što ima ogroman značaj za objekat Matične škole u Krupnju i Sportsku halu. U poslednjih 20 godina Matična škola i dvorište matične škole je nekoliko puta poplavljeno a sada je taj višegodišnji problem rešen. Ovaj posao je završen sredstvima iz Republičkog budžeta.

U samoj zgradi Matične škole završena je investicija pregrađivanja nekoliko kabineta čime smo dobili dovoljno učionica da nesmetano možemo da nastavimo sa projektom jednosmenskog rada koji je privremeno zakočen zbog trenutne epidemiološke situacije.

Takođe je mnogo urađeno na uređenju mokrih čvorova, svlačionica i pomoćnih prostorija Sportske hale. Urađen je i veoma kvalitetan video nadzor u iznosu od 420.000. dinara. Takođe od velikog značaja je i led osvetljenje Spostske hale kao i asfaltiraanje parkinga oko Sportske hale.

Takođe veoma bitna izmena i unapređenje organizacije rada Matične škole u Krupnju jeste učešće u projektu koje sprovodi Ministarstvo prosvete kao i saglasnost istog da naša škola pređe u režim jednosmenskog rada.

Možemo zaključiti da uprkos zdravstvenoj krizi i trenutnoj situaciji, u prethodnom periodu imali smo krupne investicione poduhvate.

Nabavka udžbenika je završena na vreme, tako da su svi učenici snabdeveni neophodnim udžbenicima. Ove školske godine obezbeđene su besplatne školske knjige za decu koja rade po individualnom obrazovnom planu, decu čije porodice primaju socijalnu pomoć i treće dete u porodici ukoliko su starija braća i sestre u sistemu školocanja, sredstvima Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.

U saradnji sa opštinom Krupanj, opštinom Loznica i Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i ove školske godine radi izdvojeno odeljenje Muzičke škole koje postoji od septembra 2017. godine. Nastavu pohađa prvi, drugi, treći i četvrti razred.

Ove školske godine nije radila školska kuhinja ni u matičnoj školi ni u izdvojenim odeljenjima.

Opština je izvršila nabavku potrebnih količina uglja i drva pa je grejanje dobro u svim izdvojenim odeljenjima i u matičnoj školi.

Prevoz učenika obavlja preduzeće „Banbus“.

Škola je veoma otvorena za partnerstvo sa različitim institucijama i organizacijama. Saradnja direktora škole sa Školskom upravom u Valjevu  je bila uspešna i sadržajna. Uspešna saradnja bila je i sa lokalnom samoupravom. Saradnja sa Zdravstvenim centrom i Centrom za socijalni rad je kvalitetna, kao i profesionalna podrška i saradnja sa direktorima škole u Beloj Crkvi i Srednje škole u Krupnju. Posebno bih istakao dobru saradnju sa Crvenim krstom Krupanj, gde prilikom organizovanja različitih aktivnosti za učenike pomažemo deci koja su slabijeg materijalnog statusa.

U toku prvog polugodišta školske 2020/21. godine imali smo jedan pregled Sanitarne inspekcije. Svaki put smo postupili po naloženim merama, a o tome se prvenstveno starao direktor škole.

Saradnja sa lokalnom samoupravom je bila dobra. Postoji obostrano razumevanje i uvažavanje, što daje solidne rezultate. Opština sve svoje obaveze izmiruje blagovremeno. Lokalna samouprava pruža izuzetnu podršku u organizaciji svih aktivnosti izvedenih u toku ove školske godine.

Direktor

Dragan Blagojević

image_pdfimage_print
Zoom in Regular Zoom out

Izbor pisma

januar 2022.
P U S Č P S N
« nov    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31